onsdag 18 mars 2009

What's up, Doc?

Ok. Ursäkta reklamavbrottet. Och pausbilden. Och allt det där. Yes. Nu tar vi det från början!

Igår var jag hos läkaren. Som tur var fick jag en ung, trevlig läkare som faktiskt förstod innebörden av att lyssna (tro mig, det är inte helt lätt att hitta sådana läkare! 2,0 / 20,0 garanterar inte några social skills överhuvudtaget!). Dr. Maria lyssnade så mycket att jag nästan blev lite ängslig när det hade gått mer än en halvtimme ("men..! borde hon inte ha sagt tack och hej för 25 minuter sedan!?"). Hon kollade i min snoriga näsa (jag varnade henne innan!), kände på min mage och på min sköldkörtel, lyssnade, gav råd, lyssnade, samt lyssnade. Supert!

Efter allt lyssnande fick jag gå och ta lite blodprover (för att kolla ifall jag har brist på B12, till exempel). Sköterskan fyllde hela fyra rör! Helt otroligt att jag inte blev yr, eller något. Jag som till och med blir yr när jag reser mig upp från sängen lite för snabbt!

Imorgon ska dr. Maria ringa mig för att berätta vad proverna visar. Gulp! Fast jag är ganska säker på att allt visar negativt. Gåtan som är min dysfunktionella kropp kommer nog aldrig att lösas. Eller?! (missa inte uppdatering om detta imorgon! samma tid, samma kanal!)

Förlåt. Jag kom precis på att ingen i hela världen bryr sig om mitt läkarbesök. Jaja. Nu är det redan skrivet. Tant pis !

Det senaste från Hollywood: blodprovsplåster!

/Hannah (sicko)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar