fredag 13 mars 2009

Ich habe Hunger!

Kan inte David komma hem snart?! Jag vet att jag borde vara tacksam, för han slutade en timme tidigare idag (men ändå!). Jag är galet hungrig. Jag vill ha tacos. Nu. Och jag kan ju inte äta innan mannen är hemma (inte bara av artighetsskäl, han ska dessutom handla en del av tacosingredienserna på vägen hem).

Istället för tacos sitter jag och knaprar (läs: kastar i mig) solrosfrön och torkade aprikoser. Tur att vi inte har något jätteonyttigt hemma. Då hade det varit uppätet nu.

Jag funderar på att ta med mig mannen och åka till Ed över påsk. Problemet är bara att jag har en "fetetenta" (så säger man i Skåne. eller David gör det i alla fall!) i engelsk litteraturhistoria helgen efter (med frågor av typen Identify this Old English poem: "Hwaet! We gardena in geardagum"). Hur mycket pluggande får man gjort när man är på besök i Ed? Inte så jäkla mycket, kan jag garantera! (i somras trodde jag att jag skulle hinna skriva klart min kandidatuppsats mellan jobbtimmarna i Ed. tss! jäkla optimist!)

Som vanligt slår jag rekord i användande av parenteser (ja, människor, det stavas med E!). Jag funderar på att ändra bloggens namn till (parentesen). Vad sägs?

Nej. Nu ska jag fortsätta med mitt hetsätande.

/Hannah (bracket extraordinaire)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar