onsdag 4 mars 2009

Voici mitt skafferi

Idag har jag knappt pluggat. Jag har varit "ledig", men knappt pluggat. I do not like myself. Jag lyder inte mig själv. Det är jobbigt att vara både den som ska kräva och lyda på samma gång (personlighetsklyvning kallas det).

Hursomhelst. Jag och David åkte och storhandlade på Ica Maxi. Det var inte riktigt meningen att vi skulle storhandla, men så blev det. Kalaset gick på 1500 spänn. Fem. Ton. Hundra. Kronor. Herrejesus! Hur lyckades vi med det?! Det blev i alla fall mycket mat och nu vägrar jag köpa livsmedel på ett år (haha, I wish!). Vi köpte som tur var en massa nyttigheter (eller i alla fall ok mat); grönsaker, frukt, ris/pasta och en hel del annat. När vi kom hem insåg vi ganska snabbt att en rejäl makeover i skafferiet behövdes. Såhär såg det ut efteråt:





Detta måste ju vara sjukt intressant för er! Är jag så trött att skafferibilder verkar roliga? Hm. Dags att sova kanske?



Förutom mat köpte vi lite blomjord och växtnäring. Vårt kära bonsaiträd håller på att dö (ja, men klarar man sig inte utan vatten i tre dagar så kanske man inte ska flytta till vår lägenhet! ok. det var förvisso jag som köpte växten, men...äsch. det var inget!). David gick med på att försöka rädda den lille stackaren genom att "plantera om" den. Hoppas att den inte dör. Den är ju så fin, även om jag är en hemsk mor som knappt ger mitt bonsaibarn vatten. Fy mig!

Bara en grej till. Jag läste Lady Dahmers blogginlägg om gnälliga människor. Jag måste erkänna att jag kände mig lite träffad. Usch och fy (se! nu gnäller jag igen!). Allvarligt talat känns min blogg som gnällbloggen nummer ett (är det här gnäll, förresten!?). För att göra min blogg lite mindre gnällig tänkte jag försöka skriva minst en sak som jag är nöjd med varje dag (sedan får vi se om det händer mer än idag...!). Tack för inspiration, Lady D!

Dagens nöjdhetsfaktor: Jag kanske inte har pluggat tillräckligt, men jag känner mig glad, stolt och nöjd över att ungefär 90 % av det vi handlade idag var ekologiskt. Godare, nyttigare och framför allt bättre för miljön! Bra där, Hannah och David! (och där kom personlighetsklyvningen fram igen...)

Vänta nu! Var det för att vi handlade ekologiskt som notan gick på 1500 crowns!? Hm. (fast butiken hade för tillfället en kampanj där allt "I Love Eco" hade 10 % rabatt. detta passade oss bra då vi verkligen LOVE ECO!)

Nog med stryk. Eh. Jag menar skryt! Ok. Verkligen dags att sova. Upp sju imorgon. Plugg hela dagen. Sedan blir det ett träningspass funk.

/Hannah (sistaminutensömn. som vanligt!)

2 kommentarer:

  1. Om du skulle ta och lägga till din tråkiga gnälliga blogg på den roligt käcka och positiva VeggieToppen, så skulle det kunna vara ett första steg i din förvandling! :)

    http://www.veggiemind.com/veggietoppen/

    Häpp! / Jonas

    SvaraRadera
  2. Haha, kanske det, kanske! ;)

    SvaraRadera