måndag 16 mars 2009

Hösten 2009

Idag är första dagen som man kan anmäla sig till höstens utbildningar. Jag har redan sökt. Så att det inte blir som förra terminen, då jag nästan glömde bort att söka fortsättningskursen i engelska eftersom jag själv var så säker på vad jag skulle göra till våren! Tyvärr kan inte studera.nu läsa mina tankar, så ett par dagar innan sista datumet för webbanmälan kom jag på att jag inte läser ett program, utan fristående kurser (no shit, Sherlock...det har jag ju bara gjort hela tiden!).

Vad det blev? Kandidatkurs i engelska, 30 hp (heltid) plus nybörjarkurs II i latin, 15 hp (halvfart). Yes. Än en gång ska jag försöka läsa 150 % under en termin. Det går säkert skitbra (jag försöker förtränga att jag sist inte blev klar med min kandidatuppsats i tid. men det kan väl inte ske två gånger? eller?!).

Nu borde jag försöka läsa klart The Good Soldier av Ford Madox Ford. Den är inte jättekul direkt, men nu har jag bara 25 sidor kvar (vilket är drygt 50 sidor i en vanlig bok, eftersom versionen jag har är högre och bredare än en vanlig bok. jag tyckte att 110 sidor verkade lite, men sedan såg jag att en "vanlig" version var på över 200 sidor. dessutom märkte jag att det tar sjukt lång tid att läsa en liten sida. usch).

(ja, jag ska söka sommarjobb! senare. tror jag? jag måste plugga först!)



"Poser" kallas detta.

/Hannah (framtidsplanerande)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar