fredag 6 mars 2009

Quiztrophical

Ajajaj. Det satans quizet i lingvistik idag gick åt...(ja, ni vet vilket håll!). Kul att läraren trodde att det skulle ta 10-15 minuter, när vi i själva verket satt i 1,5 h! Han är uppenbarligen inte van vid svenska mått.

Jag mår helt dåligt över det hela. Jag har nog utan tvekan gjort mitt sämsta prov på universitetet någonsin. Yikes. Som tur är räknas det bara som 10 % av helhetsbetyget. Men ändå! (eller ändåN, om man är en viss sorts skåning). Efteråt kom jag på en massa fatala misstag. Sådant som jag egentligen kan. Herregud, den finsk-ugriska språkfamiljen kan jag ju! Poop.

Ok. Dags att bli positiv. Jag kan inte göra något åt quizet som gick åt...(ja, ni vet fortarande åt vilket håll!). Positive thoughts!

Dagens nöjdhetsfaktor(er): Det första quizet är över (no comments). Lillebror Isak är här. Vi ska strax äta tacos. Imorgon ska jag och Isak på äventyrsbad. Dessutom ska vi fira Isaks födelsedag i förskott (= mat ute, tårta, presenter och mys). Min fransktalande engelskalärare förstod idag att jag talar franska, så vi stod och pratade franska en kvart om Erasmus och utbildning i olika länder (jag tar alla chanser att få snacka lite!).

Titta! Jag har fler saker att vara nöjd med än saker att vara missnöjd med! Ändå blir det att man fokuserar på det negativa. Det mänskliga psyket, säger jag bara! (eller kanske bara mitt? pessimisthannah)


Abraham Lincoln. Staty i London. Var han mest nöjd eller missnöjd? (antagligen inte helt nöjd med teatern...)

Dags för god mat!

/Hannah ((miss)nöjd)

5 kommentarer:

  1. Kan det tänkas vara Frederique som du pratade franska med idag? Kan väl ändå(n) inte finns så många fransktalande engelsklärare? ;) Ha det så roligt med lillebrorn :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag pratade med en gästlärare! Han är en engelsman från Australien som har bott i Frankrike, eller hur det nu var! :P Skitkul, ändå(n)! ;)

    SvaraRadera
  3. Visst är den äcklig? Sektkyrkaaa!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har roligt med Isak :) Vart ska ni ut och äta? Jag vill oxo ha tacos!

    SvaraRadera
  5. Elin: Ooh, yes! :S

    Emmie: Jodå, vi har redan varit och badat idag! :) Den blir nog en jättelyxig restaurang; MAX! ;)

    SvaraRadera