lördag 14 mars 2009

Pipande öron och farlig sång

Igår vaknade jag med en rejäl förkylning. Idag är det inte bättre. Jag kanske inte borde ha gått till skolan igår?

När jag snyter mig piper det i mina öron! Det är lite komiskt, trots att det är obehagligt och gör ont (vad gör man inte för lite komik?).

Min näsa rinner och halsen är tjock (kan man säga så!?). Dum som jag är har jag suttit och spelat och sjungit en stund, trots den ovilliga halsen. Men jag slutade så snart jag hörde mammas röst i huvudet, precis som när hon varnade mig när jag var liten och sjöng trots kraftiga förkylningar och halsont: "Om du sjunger när du är förkyld kommer du sluta som Tina Turner! Hennes man tvingade henne att sjunga när hon hade ont i halsen och det är därför hon har en så konstig röst nu!". Jag vet fortfarande inte om det är sant. Men jag har inte glömt bort det!

/Hannah (sjukt förkyld. ehe)

1 kommentar: