onsdag 25 mars 2009

Grattis på våffeldagen!

Ok. Jag kanske tycker att det är lite tramsigt med Alla Hjärtans Dag (lite?!). Men jag har absolut ingenting emot påhittade onyttighetsdagar. Oh, no! Jag tackar och tar emot när det är Kanelbullens Dag. När det är Fettisdagen (aka. fettodagen). Och när det är Våffeldagen (today!). Det finns ju faktiskt en mening med alla dessa dagar! Ja! De går ut på att äta onyttiga grejer så att svenskarna blir lyckliga och går upp i vikt (eller hur var det nu?).


(mitt första draft av det här blogginlägget var lite väl "offensive", så jag fick skippa det. ja. jag är en fattig student utan pengar till advokatkostnader. damn!)

(och klaga inte på bildernas storlek när man klickar på dem! jag vet väl att de är högupplösta som Jesus själv, men jag orkar inte sitta och fixa med sånt. punkt!)

(inte för att någon klagade. men ändå)

/Hannah (parentesig våffeldam)

2 kommentarer:

  1. Massa tzatziki ska man äta också! Det är greklands nationaldag :)

    SvaraRadera
  2. Se där! Det missade jag! Fast jag måste erkänna att jag föredrar våfflor! ;) Är du i Jämtland?!

    SvaraRadera