söndag 15 mars 2009

Djup blogg

Ibland (ganska ofta, till och med) känner jag för att skriva lite djupare inlägg om sådant som jag verkligen bryr mig om och har en hel del åsikter om. Det är bara det att det känns så hopplöst. Ett par "bra" personer med hjärna kommer hålla med, men de flesta håller inte med och kommer aldrig ändra åsikt. De är så inne på sin linje att det inte ens är värt att försöka ändra deras synsätt. Man blir bara ledsen och besviken. Man känner vanmakt och undrar vart världen är på väg.

Jag antar att jag borde tänka på att jag en gång hade åsikter och värderingar som verkligen skiljer sig från de jag har idag (fast det var nog mest innan högstadiet? jag var ung och dum!) och att det är andra människor som ofta har fått mig att tänka om och bli en bättre människa. Men inte kan väl lilla jag förändra någon annan?

Tack till M, E, L och N som har gjort mig till en bättre människa!



Ytlig bloggare?

/Hannah (den ytliga bloggaren)

2 kommentarer:

  1. vad är de för åsikter då? jag har tydligen rätt annorlunda åsikter oxå. vi får stå upp för vad vi tror och tycker, så länge ingen kommer till skada :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag vet inte. Jag är vänster, feminist, vegetarian osv. med en massa åsikter och värderingar som jag tycker att de flesta borde hålla med om, haha! Men det är så många som är så trångsynta att man bara vill ge upp (även om det är då man borde fortsätta kämpa!). Kul att du på något sätt har hittat till min blogg! :)

    SvaraRadera