måndag 30 mars 2009

I love linguistics...not!

Här sitter jag. Det är snart midnatt. Här sitter jag med min jäkla lingvistikuppgift och jag fattar nada. Exceldokumentet ser ganska snyggt ut, men jag har ingen aning om vad jag har gjort och vad jag skriver. Det är bara trams alltihop. Jag har inte längre koll på vad som är "arbitrary", "formal" eller "informal". Jag vet faktiskt inte. Jag orkar inte tänka. Det hjälper inte att tänka. Jag hade lätt kunnat börja gråta just nu. Men det är jag för trött för.

Varför gör jag ens den jäkla uppgiften!? (för att den kanske måste lämnas in imorgon? kanske?) Såvitt jag vet kommer den inte ens räknas när det kommer till betyget! (nej, men det kanske är bra att kunna göra såna här grejer inför det stora projektet som faktiskt utgör 60 % av betyget!)

Jag fattar om ingen orkar läsa. Det är nog inte lätt att få fram någon mening ur det jag (+ mitt andra jag) precis skrev.

Gud, vad trött jag blir. Varför måste jag läsa lingvistik? I franskan valde man mellan litteratur och lingvistik redan andra terminen. Varför måste jag läsa mer lingvistik!?

/H (trött, slutkörd, omotiverad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar