torsdag 5 mars 2009

QuIzak

Jag borde diska. Och städa. Och plugga. Och sova. Men jag är för tillfället lite trött (jodå, man kan vara för trött för att sova). Och lite skräckslagen. Jag har nämligen ett "quiz" (= finare namn för hemsk liten tenta) i engelsk lingvistik imorgon. Det kommer utgöra 10 % av betyget. Vid det här laget borde jag veta vad the Arbitrary Nature of the Sign är (eh...referent-concept-form= sign!). Jag borde veta skillnaderna mellan Structuralism, Generative Mentalism och Cognitive Functionalism. Och så måste jag självklart kunna det där med glossing. Äsch! Det ordnar sig (eller?!).

Dagens nöjdhetsfaktor(er): Det är snart helg. Lillebror Isak kommer imorgon. Jag var duktig och tränade funk idag. Bra, Hannih-pannih!



Bild på en liten och söt Isak. Nu är han lite större (snart elva bast!).

/Hannah (über stressed out. as usual)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar