måndag 31 augusti 2009

Ny termin, ny kropp?

Idag börjar höstterminen. Dessutom börjar jag med mer vanlig kost igen. Jag ska dock försöka att äta GI-inspirerad vegetarisk kost så mycket jag orkar och hinner. Så fort CSN-pengarna kommer (senast fredag hoppas jag, jag är pank!) ska jag köpa träningskort på Gerdahallen igen. Det ska bli skönt att komma igång med träningen. Jag hoppas att det inte blir alltför jobbigt att träna nu i början. Konditionen är ganska kass och absolut inte som den brukade vara. Jag försöker tänka positivt. Om den är riktigt kass nu borde det ju vara lätt att göra den mindre kass? På bara några veckor borde jag ha jobbat upp den lite, särskilt tack vare de dagliga promenaderna till skolan.

Under mina fem veckor med vegetarisk LCHF fick jag för mig att min magsäck krympte med hjälp av den nya kosten. Det är väldigt svårt att vräka i sig mycket LCHF-mat eftersom det är så fett. Just därför äter man mycket mindre portioner än vad man är van vid (och mer sällan. tre gånger per dag räcker). Många gånger tog jag större portioner än vad jag behövde, bara för att jag brukade ta så stora portioner. Jag tror att ett av mina tidigare stora problem har varit att jag några gånger har överätit och på så sätt töjt ut magsäcken (eh...jag antar att man kan göra det? annars är jag ute på djupt vatten nu!) och därför varit hungrig konstant. Sedan hjälper det inte att man äter en massa snabba kolhydrater som får en att vilja ha ännu mer snabba kolhydrater. Är det någon som förstår vart jag vill komma?

Hur som helst. Idag var jag lite orolig för att min vanliga frukost inte skulle göra mig mätt (det hade den antagligen inte gjort precis innan LCHF). Fiberhavregrynsgröt, havremjölk och banan (yay! äntligen en vegansk frukost igen!). Jodå, det var riktigt mättande. Jag hoppas att detta håller i sig och att min magsäck kan fortsätta att vara liten, även om jag skulle gå upp ett par av kilona igen den här veckan.

Ursäkta allt vikttjat, men just nu är det det här jag tänker på. Jag hoppas som sagt att pengarna kommer den här veckan, annars får jag kanske gå och simma någon dag istället.

Om fyra timmar börjar min engelskatermin och om fem timmar börjar jag min latintermin. Det ska bli så himla kul! Jag hoppas bara att det engelska introduktionsmötet bara håller på en timme så att jag och Cecilia hinner till latinmötet. Åh, vad spännande det ska bli!

Ha en fin dag, friends!

/H

4 kommentarer:

  1. Hur känns det nu efter ett par dagar utan LCHF? Och ha så skoj tillbaks i skolan hehe

    Mamma pratade på att hon tycker jag, Jocke och Isak ska komma ner och hälsa på under Isaks höstlov. Vet inte om hon frågat dig ens? :P

    SvaraRadera
  2. Magen verkar inte riktigt överens med mig än, men det går ganska bra annars. Jag försöker att inte vräka i mig kolhydrater. Inget bröd, pasta, ris eller potatis än. Däremot matvete och sånt.

    Mamma nämnde att Isak och Jocke kanske kunde komma, men det hade varit kul om ni kom allihopa, även om det knappt får plats! Fast klarade vi pappa och Anna plus tre barn borde det här också funka. Det hade varit jättekul! :) KOM! :D

    SvaraRadera
  3. Tror hon tycker att jag ska komma ut lite :P Och att vi i så fall kanske kunde köra, men beror väl på vad det kostar med bensin vs tågbiljetter och så :)

    Hoppas allt går bra med maten. Jag åt lördagsgodis förra helgen och gick ändå ner 2 kilo den veckan, så man kan fuska lite :P

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, det tror jag också att hon tycker! :) Det vore som sagt jättekul om ni kom!

    Det går ok med maten, ska strax skriva om det. Sjukt bra att du gick ner så mycket! Det är verkligen skitbra!

    SvaraRadera