måndag 3 augusti 2009

Snart hösttermin

Igår såg jag att de redan har lagt upp våra scheman (egentligen heter det schemata, men ingen svensk verkar fatta det, så jag skriver svennevarianten) och litteraturlistor till både engelska- och latinkursen som jag ska gå i höst. Jag blev helt till mig! Det känns alltid så kul när man ska börja en ny termin. Man kollar in litteraturlistorna och köper det som ska köpas. Man ögnar igenom schemat och undrar hur det kommer vara under föreläsningarna. Vilka delkurser kommer vara roliga/tråkiga? Vad kommer jag skriva om i min kandidatuppsats? Sådär kan jag hålla på i evigheter. Jag tycker trots allt att det är väldigt kul att gå i skolan (det kanske är därför jag ska bli gymnasielärare?), även om jag alltid klagar en massa under terminerna. Den här terminen kommer jag säkert dö av stress eftersom jag ska plugga 150%, träna en del, samt extrajobba med att transkribera (såvitt jag vet). Men jag får skylla mig själv. Jag gillar att ha det fullt upp. Så länge jag inte blir alltför stressad och dör på kuppen, vill säga.

Idag har jag och min underbara grupp varit här hos oss och deltagit i delkurs tvås första onlineseminarium. Det gick bra, även om man blir väldigt trött och utmattad av det hela. Jag är så glad att jag har hamnat i den här gruppen. Vi hittade varandra direkt och har inte haft några problem alls. Alla är ansvarsfulla och gör sitt jobb bra. Jag kunde inte ha fått en bättre grupp! Jag tycker verkligen synd om dem som inte ens har lyckats samla ihop sina grupper.

Imorgon ska jag och Cecilia åka till Malmö och shoppa samt kolla på slott. Det ska bli jättekul att göra något annat en stund. Inte plugga, inte jobba. Mycket trevligt!

Nej, hörrni. Nu ska jag antingen läsa min bok (plugga) eller transkribera en timme (jobba). Tough choice!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar