fredag 14 augusti 2009

Oh my!

Detta är ju otroligt! Jag ringde det där företaget jag nämnde igår och frågade varför de hade ringt. Då säger människan att det väl handlade om en intervju som läxhjälp. "Ja, jag såg att du hade skickat in en ansökan för ganska längesedan". Då sade jag att jag inte hade varit säker på ifall jag hade gjort det. "Mja...det var väl mer en fråga du hade skickat. Men vi ringer upp alla nu som kanske ska komma på intervju. Du kan väl skicka lite information om vad du har gjort tidigare och vad du gör nu och sådär om du är intresserad? Så hör jag antagligen av mig på måndag igen när jag ringer runt".

Jag är helt paff. Om jag får det här extrajobbet så kommer det nog vara det lättaste sättet jag någonsin har fått jobb på. Det är ganska härligt när en arbetsgivare kontaktar en istället för tvärtom. Jaja. Jag ska inte ropa hej än. Men roligt är det!

Det "roligaste" av allt är väl att jag egentligen inte har tid för mer jobb. Jag har ganska fullt upp i höst. Jag ska plugga engelska och latin, alltså 150%, och jag ska extrajobba med att transkribera och sedan ska jag försöka pricka in några träningspass i veckan. Jag antar att det egentligen handlar om bra planering. Jag är sjukt bra på att planera saker, det är bara det att jag är dålig på att göra precis som jag har planerat (vilket självklart förstör hela planeringen!). Det får bli bättring på det, särskilt om jag får det här roliga jobbet. Jag vill ju jobba! Att jobba som läxhjälp, eller pedagog som de kallar det, är ju en jättebra merit inför mitt framtida lärarjobb.

/Hannah

2 kommentarer: