tisdag 11 augusti 2009

Men nej!

Men åh! Jag som hade bestämt att jag skulle påbörja min lärarutbildning på Campus Helsingborg (Lunds universitet) hösten 2010. Jag tänkte att jag kunde läsa latin till våren och kanske jobba lite. Eller ta någon annan kurs, kanske svenska eller mer genusvetenskap. Vad ser jag när jag går in på Campus Helsingborgs hemsida? Jo, att lärarutbildningen där inte börjar förrän hösten 2011! Så länge kan jag ju inte vänta! Jag har bara en termin engelska kvar, sedan kan jag läsa lärarutbildningen! Typiskt. Jag som ville ha examen från Lunds universitet. Det kommer ändå vara i Lund som jag har pluggat mest (två tredjedelar).

Fan, jag vill inte gå i Malmö! De har så dåligt rykte och det känns ärligt talat sådär när utbildningen man antagligen kommer att gå får en varning av Högskoleverket. Med andra ord hade de kunnat bli av med sin examensrätt för att det är för dåligt. Det enda positiva med varningen är att lärarhögskolan i Malmö måste förbättra utbildningen för att få fortsätta, vilket betyder att den kommer vara bättre än den har varit tidigare när (om?) jag ska gå där.

Det är så trist att Lund inte har en egen lärarutbildning (även om de är på väg att få det. det dröjer som sagt lite för länge för min del).

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra till våren. Eller var jag ska läsa klart min utbildning. Det värsta är att jag måste veta vad jag vill göra till våren den 15:e oktober som är senaste ansökningsdagen för högskoleutbildningar (jag tror att det är den 15:e oktober?).

Man kanske borde flytta? Till Örebro (pappa), Göteborg eller Stockholm (mjae...)?

Äsch, jag vet inte vad jag ska göra. Det kanske är skitbra i Malmö? Det tar bara emot lite.

/H

2 kommentarer:

  1. Ja, Örebro låter som ett bra alternativ

    /Fadren

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske det. Fast det blir nog Malmö till slut. Jag orkar inte hålla på och masa en massa! :S

    SvaraRadera