lördag 1 augusti 2009

Dagens ungdom

Jag är sjuk, tyck synd om mig! Eller nej, det behöver ni inte. Om ni inte absolut vill?

Idag borde jag göra en massa saker. Diska, vika in tvätt, transkribera några timmar, vattna blommorna (just det! det kanske jag faktiskt orkar göra?), plugga und so weiter. Vad jag vill göra? Jag vill ligga i soffan, kolla på film och njuta av min mörka (lördagsgodis-)choklad. Man kan ju undra vad det är med dagens ungdom egentligen (jodå, enligt SJ är jag ungdom 2,5 år till!). Latmaskar allihopa (Hannah till 100% inkluderad).

Jag svettas en massa. Jag hoppas att det är fett som försvinner från min kropp, eller något. Det känns nästan onödigt att duscha när man en timme senare nästan svettas bort och luktar apa (dagens ungdom alltså! vill inte ens ta hand om sin egen hygien!).

Nej, nu ska jag nog vattna blommorna. Sedan ska jag se om jag orkar börja transkribera lite. Då brukar det nämligen inte vara så jobbigt. När man väl har börjat, menar jag.

Hoppas att alla njuter av sin förhoppningsvis lediga lördag!

/H (lat sjukling)

2 kommentarer:

  1. Vi är förkylda allihopa tror jag :) Krya på dig lilla syster yster. Bengt har det värst tror jag, han fick order av läkare att inte arbeta fysiskt på 5 dagar (lycka till med det.. Bengt vet inte hur man inte arbetar fysiskt).. och nu hade han visst lunginflammation stackaren. Hoppas iaf du kryar på dig, inget skoj att vara sjuk. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ändå stört att alla är förkylda mitt i sommaren! Men det är väl för att vi tror att det ska vara sommar och så skiter vi i att ha på oss tillräckligt med kläder.

    Stackars Bengt! Lunginflammation! Då får han verkligen inte jobba! Men som du säger; han vet inte hur man INTE arbetar fysiskt!). Du får hålla lite koll på honom.

    Tack! Krya på dig du med om du är förkyld! Kram

    SvaraRadera