torsdag 13 augusti 2009

Jobb eller vadå?

Idag ringde någon från ett företag som jag gärna skulle vilja jobba på. Jag märkte inte att det ringde förrän i senaste laget, så jag hann inte svara och eftersom jag inte kände igen numret kände jag inte för att ringa upp direkt (I was in Whycity, inte hemma). När jag kommer hem ser jag att det är det här företaget som har ringt. Och jag fattar inte varför! Jag är nästan säker på att jag inte har sökt jobb hos dem. Däremot frågade jag för kanske ett halvår sedan ifall de tog in sommarjobbare, vilket jag antog att de inte gjorde. Jag blev ganska säker på saken när de inte ens bemödade sig att svara på min fråga. Och nu har de ringt mig. Det vore väl märkligt ifall de skulle ringa för att svara på en halvårsgammal fråga? Jag såg dessutom på arbetsförmedlingen att de faktiskt söker fem personer i Lund just nu. Hoppas att de vill att jag extrajobbar hos dem i höst! Det hade jag gärna gjort! Hoppas att de inte bara råkade ringa fel eller något. Jag ska ringa imorgon efter skolan. Vi får se vad resultatet blir. "Eh...va? Dig har vi inte ringt! Isåfall måste det ha blivit något fel! Tack och hej!".

Förresten såg vi inte Kenneth Branagh idag. Jag är sjukt besviken. Jag hade ju tänkt att han skulle se oss, prata med oss och till slut erbjuda oss varsin statistroll. Eller nej förresten! Han skulle erbjuda oss varsin riktig roll! Kanske en huvudroll. För det känns mycket troligt. Verkligen. Faktiskt. Åh, Kenneth, hur kunde du göra oss så besvikna idag?!

Jag tror att det är dags för sängen. Imorgon har vi seminarium och då ska vi redovisa om hur förlegad politiken är när det kommer till jämställdhet och paritet. Det räcker väl egentligen att visa den här bilden på de här gubbarna. Det är männen som får sitta i toppen helt enkelt. Kvinnorna får de "mjuka" frågorna. Fan, vad kasst.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar