måndag 24 augusti 2009

I'm so good

Vid 18-tiden idag hade jag både tvättat, skrivit nästan 2,5 sidor uppsats samt transkriberat ett par timmar. Jag har fått gjort mycket idag tycker jag (jag gick i och för sig upp vid sju också!). Nu ska jag njuta av en lugn kväll (med lite disk visserligen, but still!). Jag vet att jag hade kunnat skriva minst 3 sidor idag, men det är ingen brådska. Planen är att skriva minst 2 sidor per dag måndag, tisdag och onsdag och sedan eventuellt skriva det sista på torsdag samt läsa igenom, kolla källor och korrekturläsa på torsdag. En bra plan. På torsdag kväll ska jag vara klar helt enkelt. På fredag ska mitt paper lämnas in och efter det är jag förhoppningsvis helt klar med den här sommarkursen (såvida de inte ger mig underkänt, men det har jag bestämt att de inte får!). Det känns fantastiskt skönt att snart vara klar med sommarkursen och att hösten börjar närma sig. Det blev inte så mycket sommar för min del, men det är sånt man får ta vissa år. Nästa sommar har jag förhoppningsvis ett jobb som man kan ta någon vecka ledigt ifrån och åka utomlands.

Sorry. Det blev ett sånt där tråkigt skolinlägg nu igen! Dags att diska och duscha (dock inte samtidigt).

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar