tisdag 25 augusti 2009

Så ung och så duktig

Halv fem hade jag skrivit drygt tre sidor uppsats under dagen. Sketabra, som vi dalslänningar säger. Med andra ord har jag sammanlagt skrivit drygt fem och en halv sida, nästan sex sidor. Vi ska skriva sex till åtta sidor. Jag "måste" alltså bara skriva en halv sida till, men det blir nog runt sju sidor i slutändan.

Jag fattar inte att det har gått så bra. Det krävs helt enkelt lite självdisciplin, bestämdhet och planering. Har man planerat att man ska plugga tills en viss del är klar så bör man slutföra det (jag är medveten om att jag låter värsta pretto, men detta hör verkligen inte till min vardag. att jag är så duktig och "according to plan" alltså). Det roliga är att jag har skrivit mer än vad jag planerade både igår och idag. Klapp på axeln it is!

Jag ska kolla på lite film ikväll. Och läsa Harry. Det är sjukt hur lycklig man kan bli av vissa småsaker. My beloved Harry.

Imorgon ska jag på anställningsintervju. Jag kommer säkert vara lite nervös, trots att jag egentligen inte behöver jobbet (pengarna behöver jag, men tiden finns inte riktigt och jag har ju ett annat extrajobb redan). Wish me luck.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Lycka till på intervjun imorgon! Hoppas att det går finfint!

    SvaraRadera
  2. Tack Malin! Jag ska till Malmö på intervjun. Om jag inte hade haft en uppsats att skriva så hade vi kunnat träffas! Vi får träffas snart ändå. Kram!

    SvaraRadera