lördag 15 augusti 2009

What?

Ok. Det är något som inte riktigt stämmer. Detta går inte ihop. Igår fick jag ett mail från ett helt annat företag än det jag har pratat om. Jag sökte jobb hos dem som barnpassare/läxhjälp i januari eller februari. Med andra ord ungefär samtidigt som jag ställde frågan till det andra företaget. I mailet undrar arbetsgivaren ifall jag fortfarande är intresserad av extrajobb nu till hösten. Va?! Vad är det som händer!? På två dagar har två liknande företag hört av sig. Trots att de inte hörde av sig när jag skrev till dem för mer än ett halvår sedan. Jag fattar absolut ingenting! Som jag skrev på facebook, är det plötsligt brist på studenter med ämneskunskaper eller något? Detta är helt sjukt, det måste ni väl hålla med mig om?

Frågan nu är hur jag ska göra. Jag vill helst jobba på det första företaget jag nämnde, för där är det mindre barnpassning och mer läxhjälp som gäller. Det är ändå det jag behöver träna på, hur mycket jag än gillar att passa små barn. Det är trots allt gymnasielärare jag ska bli, inte dagisfröken. Min plan är att maila det första företaget som ringde mig. Skicka CV, personligt brev och sånt så fort jag är säker på att mina referenser vill vara mina referenser. Förhoppningsvis hör de av sig i början av nästa vecka och då vet jag om jag ska kontakta det andra företaget. Yes. Så får det bli.

Sorry om ni blev helt förvirrade och uttråkade av det här!

Jag och David hade jättekul igår med Cecilia och hennes franske vän Tom. Jag fick till och med prata lite franska (även om det mest blev engelska så att alla kunde förstå)! Superkul! Vi spelade kubb (jag och Tom vann båda gångerna) och sedan spelade vi Rock Band här hemma. En perfekt fredagkväll helt enkelt.

Idag hade jag tänkt åka till Malin i Malmö. Det är festival i Malmö nu. Jag måste erkänna att det känns sådär att gå runt i Malmö idag när det regnar som det gör. Hoppas att vädret blir bättre tills när jag ska åka!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar