torsdag 20 augusti 2009

Förfrågan eller kanske begäran

(Linda hintade i min andra blogg att hon ville läsa om lite mer nöjdhetsfaktorer. here they come!)

Dagens nöjdhetsfaktorer:

  • Jag fick mina två brev från Lunds universitet idag. Två kallelser till två informationsmöten om knappt två veckor; engelska och latin. Jag blir alltid så uppspelt när jag får dessa brev. Det är kanske lite som att få ett brev från Hogwarts? Superkul i alla fall!
  • Jag hämtade ut kursböckerna till engelskan idag och blev påmind om att jag ska få läsa en av mina favoritböcker, Jane Eyre, som kurslitteratur i höst. Dessutom ska vi läsa Graham Swifts Waterland och den verkar intressant och bra. En massa rolig läsning i höst, alltså!
  • Självklart är jag glad att de ringde från det där företaget jag vill jobba på. Intervju på onsdag är lika med mycket spännande! Jag var mogen nog att säga nej tack till det andra jobbet som innebar mer barnpassning än läxläsning. Jag har så lite med tid att jag helt enkelt bara kan ta det jag verkligen vill/borde göra.
  • Efter ett par jobbiga veckor med vegetarisk LCHF börjar det gå åt rätt håll igen. Ganska snabbt dessutom! Det gillar vi! Bort med fettet bara!
  • Jag har bara ett seminarium kvar (imorgon) på sommarkursen! Vad skönt det känns!
  • Vi gick en kort promenad till och från Ica och det var varmt och soligt. We like!
  • Igår var jag superduktig (jomendettyckerjag!) och städade och fixade en massa grejer på mindre än en och en halv timme. Jag älskar att ha ett rent hem!
  • Jag har redan förberett mig inför morgondagens seminarium då jag ska presentera min självvalda "uppsatsbok" (Kroppspolitik av Maud Eduards), vilket betyder att jag kan ta en night off om jag vill. Jag har saker att göra (jobb, läsa etc.), men jag måste inte göra det idag. Lite film och lugn och ro tackar jag inte nej till.
  • Det sista onlineseminariet idag gick hur bra som helst. Smidigt och lätt.
Jag och ett av mina skolbrev. Massmördarmin/blick, jag vet!

Oj. Jag hade ingen aning om att jag hade så mycket att vara nöjd över. Tack Linda för att du påminde mig!

/H (ganska nöjd ändå)

4 kommentarer:

  1. Så ska det se ut! Jag känner mig väldigt delaktig i det här inlägget, blir nästan lite rörd faktiskt. *snyftar lite* ;).

    Dessa inlägg är alltid så inspirerande - jag blir glad av dem! Så det så!

    SvaraRadera
  2. Självklart är du delaktig! :) Åh, vad bra att du blir glad av dem! :D

    SvaraRadera
  3. Haha, tog du bort 'Linda'? Det var inte nödvändigt kära du :) Kanske jag som förvirrar dina andra läsare dock?

    SvaraRadera
  4. (...tillbaks efter att ha kollat den egna bloggen...)

    Nu är jag med, jag har nog bett Emmie ändra det när hon hade en stående länk till 'Lindas blogg' hos sig.
    Jag tycker det är fint att du kallar mig vid mitt egentliga namn då o då. Dessutom är ju inte internet lika hemlighetsfullt som för 10 år sedan. (Jag känner mig snudd på gammal ...och vis :)

    SvaraRadera