måndag 28 september 2009

Trägen vinner?

När jag vägde mig imorse blev jag riktigt glad. Minus 1,7 kg på en vecka! Nu är jag dessutom 2 hg under min lägsta vikt med LCHF. Sedan min viktnedgång började har jag alltså gått ner 5,6 kg. Det är inte fy skam!

Vad gjorde jag då rätt förra veckan? Varför gick det plötsligt så bra? Jag drack ingen alkohol och jag åt inte så många dåliga saker (trerätters middag på restaurang i fredags plus popcorn till bion, lite glass till efterrätt i lördags). Man kan alltså fuska lite och ändå gå ner i vikt. Jag tror också att träningen har hjälpt en hel del. Den här veckan har jag mest satsat på konditionsträning.

Nu får vi hoppas att det fortsätter att gå såhär bra och att jag snart är under mitt första tiotal.

Dags att läsa lite.

/Hannah (lite smalare)

2 kommentarer:

  1. Jättekul! Bra jobbat, verkligen! :D
    Jag tror det var träningen i kombo med att du fick unna dig sånt du ville ha. Vinnande koncept helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! :) Ja, jag hoppas att det var det konceptet som funkade så att jag kan fortsätta att unna mig saker! :)

    SvaraRadera