söndag 6 september 2009

Snabbis

Jag har flera saker att skriva om, men just nu får det bli ett snabbt litet blogginlägg. Festen igår var mycket trevlig (vi åt cupcakes och drack vin och sedan blev det en sväng till Ariman här i Lund).

Jag har varit konstant hungrig sedan igår kväll. Usch och fy säger jag bara. Idag blev det dessutom något så hemskt och onyttigt som (bakis)pizza! Jag är sannerligen en dålig människa. Hur som helst skriker min kropp efter (trans)fett så fort jag har druckit något alkoholhaltigt (särskilt dagen efter). Det kan ju vara psykologiskt, men jag tror faktiskt att kroppen behöver fett för att bearbeta alkoholen (ännu en av mina högst vetenskapliga teorier, jomenvisst!).

Jag är 110 % säker på att jag när jag väger mig imorgon kommer att ha gått upp i vikt från i måndags. Antagligen runt 2 kilo. 1-1,5 kilo för att jag har bytt tillbaka till mer vanlig kost och 0,5-1 kilo på grund av vin, cider, cupcakes och bakfyllemat. Usch, vad hemskt. Jag har inte börjat träna än heller, men imorgon tänkte jag ta med kläder till skolan och köra lite step efter latinet. Purrfect!

Dags att läsa lite Narrative Form. Och sedan lite mer Jane Eyre, kanske. Även om jag är klar med det som ska vara läst till imorgon (sedan har vi i och för sig mer än halva boken kvar till på torsdag, så det är lika bra att läsa). Jane Eyre är ju så sjukt bra! En av mina favoritböcker. Jag fattar inte att jag får läsa det som kurslitteratur. Det är nog det bästa med språkstudier. Att man har romaner som kurslitteratur alltså. Yes.

Som sagt. Dags att läsa, sedan sova. En lång skoldag väntar imorgon (10-17).

/Hannah

3 kommentarer:

  1. åh Ariman, det är mysigt :)
    och jag vill också ha romaner som kurslitteratur! inte en gubbe som rabblar ord efter ord och inte kommer fram till ett skit. eller så är det jag som inte fattar vad han vill komma fram till.. hah

    SvaraRadera
  2. Yes, Ariman är mysigt! :D Kul att du har varit där.

    Nej, fy. Jag blir alltid så anti allt som är facklitteratur. Det kommer bli så tråkigt på lärarutbildningen där man bara läser pedagogikböcker. Usch!

    SvaraRadera
  3. japp! jag bodde i lund en månad i våras. fast jag var bara på ariman typ 2 ggr. blev tipsad av en kompis från malmö. :)

    SvaraRadera