lördag 5 september 2009

Vänner är livet

Jag har höga förväntningar på den här hösten. Jag ska lära mig mer latin, skriva en engelsk litteraturvetenskaplig kandidatuppsats och jag tänker komma i form för en gångs skull. Förutom mitt späckade skol- jobb- och träningsschema har jag tänkt umgås så mycket som möjligt med mina vänner. Det är så lätt att glömma det. Plötsligt träffar man bara folk i skolan och det enda man pratar om är nästa tenta. Mitt mål ska vara att träffa folk utanför skolan minst en gång varje vecka. Jag vet att det låter helt tragiskt att man måste ha ett sådant mål, men det är verkligen lätt att det inte blir något alls. Att det blir pannkaka av alltihop.

Jag vill träffa vänner, gå och ta en fika, gå ut på nationer, gå på bio, åka och shoppa i Malmö och så vidare. Framtiden ser ljus ut. Ikväll ska jag på en födelsedagsfest i huset bredvid. Det kanske blir utgång i Malmö efter vår vin-och-cupcakes-kväll. På torsdag ska jag och Cecilia träffa vår före detta kursare Shamira och ta en fika. Dessutom blir det nog en date med min fina och musikaliska vän (bandkompis?) Malin snart. Vänner är ändå livet!

Hojta till om ni vill träffa mig, det kanske går att ordna! (oj, nu lät det som om jag är en busy business woman, men det är jag ju inte! bara en busy student!)

Dags att läsa. Helst 95 sidor. Vi får se hur mycket jag hinner innan sju.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar