tisdag 22 september 2009

Indisk dhal och falafel

Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera vad jag äter, vilket kanske någon är lite intresserad av, så här kommer ett par rätter som jag har ätit den senaste tiden. Det har blivit mycket bulgur kan jag säga!

För någon vecka sedan gjorde jag en indisk dhal (linsgryta) som blev jättegod. Ris byttes ut mot bulgur. Tyvärr var den inte lika god fryst och uppvärmd i mikro. Receptet hittades HÄR (jag använde det mesta förutom kokosmjölk).

Det måste inte vara jätteonyttigt med falafel! Skippa brödet och ät bulgur istället! Jag var lat igår och använde köpta falafelbullar, tillsammans med lite grönt och vitlökssås. Mumma!

Nu måste jag verkligen gå tillbaka till pluggandet. Och ikväll är det Idol. Glöm inte det.

/Hannah (hungrig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar