söndag 20 september 2009

Stepitistep och matveckan (en bekännelse)

Nu är det snart dags för step (träningen med stepbräda, inte den coola dansen tyvärr!) igen. Innan jag går tänkte jag skriva lite om min matvecka och mina hundratals (mild överdrift) klavertramp. Ajajaj, vad kommer vågen visa imorgon innan frukost? Jag fasar inför den stunden. Plus minus noll får väl gå, men inte uppåt tack!

I tisdags var jag på utbildning och sedan på företagets inflyttningsfest. Ajajaj! Innan utbildningen köpte jag och Cecilia varsin sub på Subway eftersom vi inte visste ifall vi skulle få någon mat eller inte under kvällen (från 17.00 till 21.30). Det var självklart gott, men kanske inte så bra för min kropp. Nåja, en macka gör väl inget? Väl på utbildningen och senare festen fick vi välkomstbål (den var så god att jag norpade typ 3-4 glas), ostmackor och diverse snacks (här vill jag ge mig själv en klapp på axeln och säga att jag avstod både läsk, chips och godis!). I tisdags blev det med andra ord en massa dåliga saker. Bröd, bröd och åter bröd (ångest!).

I fredags var jag riktigt naughty. Jag fikade med en vän och drack både iste och åt en bit kladdkaka (så himla god, men "sprutgrädden" påminde mig om varför jag föredrar riktiga konditorier och bagerier framför trendiga caféer). Inte nog med detta, min kära vän och jag ville äta något tillsammans till Idol på kvällen och det lättaste valet var kanske mat från närmaste pizzerian eftersom hon äter döda djur, vilket jag absolut inte gör. Ajajaj, pizza också! Detta blir bara värre och värre!

Igår var det lördag. Jag åt inget lördagsgodis, sådant har jag slutat med, precis som glass, men jag och en kompis hade lite förfest och gick sedan ut på kvällen, vilket resulterade i cider, cider, någon shot och mer cider. Ajajaj, inte cider väl!? Och jag måste erkänna att vi på vägen stannade för lite nattamat på macken. Usch.

Fy, vad mycket skit jag har ätit den här veckan! Det mesta har visserligen ätits ute eller borta, men ändå! Det är visserligen bra att varje vecka fundera på vilka dåliga val man har gjort, då kanske man håller sig ifrån vissa saker lite lättare. Samtidigt har jag ju bestämt att jag ska få unna mig saker då och då, särskilt när man är och fikar med vänner eller äter ute med någon. Bara det inte går till överdrift. Att man går och fikar varje dag eller något (yeah, right! som om jag har råd med det!).

Ok. Det var allt dåligt jag har ätit den här veckan. För att inte låta helt negativ vill jag återigen klappa mig själv på axeln eftersom jag har gått till och från skolan varje dag och för att jag har tränat step och yoga den här veckan. Nu ska jag som sagt snart gå på ännu ett steppass, vilket betyder att jag även den här veckan kommer uppnå mitt mål att träna minst tre gånger. Bra, Hannah! Jag är inte helt dålig. Bara nästan. Ehe...

(ibland när jag läser vad jag har skrivit i min blogg kan jag förstå varför vissa menar att bloggande är lika med egoistiskt. jag får väl bara hoppas att någon gillar mitt uttryck för egoism. jamennifattar!)

/Hannah (aka. tjockisen)

2 kommentarer:

  1. Apropå din kompis som äter döda djur, är det inte ännu värre att äta dem levande?

    På väg till Östersund i ett (som vanligt) jävligt försenat tåg

    "I'm not Bagge"

    SvaraRadera
  2. Jojo, det är det ju. Fast jag tycker att det är bäst att inte äta dem alls! ;)

    Kul med tågresor, som vanligt! ;)

    SvaraRadera