torsdag 24 september 2009

Lön och sånt

Åh, vad skönt! Imorgon kommer både CSN och min lön (eller, ja. jag får tydligen gå och hämta lönen på Nordea. typiskt!). Lite trist att de drar skatt när jag ändå bara har tjänat så lite, men då vet jag att jag får 2100 kronor tillbaka på skatten nästa år. Det blir gôtt då, även om det är lite surt nu när jag ville köpa en videokamera. Hm. Vi får se hur det blir med det.

Jag är äntligen klar med aptråkiga boken Jazz och har börjat med nästa kursbok, nämligen Waterland (som ni väl kan se i vänsterspalten?). Den sistnämnda verkar mycket mer lovande än den förstnämnda om man säger så. Ibland känns det som om författare bara skriver för att det ska vara djupt och pretto. Jag orkar inte med sånt. Icke! säger vi till det.

Det är så himla kul att helgen är fullbokad! Imorgon firar vi tre år med trerätters på vår favoritrestaurang Ha Long (för mig blir det nog vegetariska vårrullar, tofu röd curry och friterad banan med glass) och bio. Gud, vad gott det ska bli med den maten! På lördag ska jag träffa en kompis i Helsingborg. Det blir tacos och filmkväll. Wunderbar!

Dags att käka och kolla på dagens höjdpunkt, nämligen Idol. Älskar't!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar