fredag 11 september 2009

Min pappa (en bagge) och rosettringar

Det är nästintill omöjligt att få en bild på min far där han faktiskt visar ansiktet. Han är alltid beredd att skyla sig. Jag har utan tvekan visat min nuna på bild fler gånger än vad han har (och då är han ändå 24 år äldre!). Nu har jag äntligen kommit på hur jag kan visa bilder på pappa utan att han behöver vara med. Nästan exakt såhär ser min pappa ut (fast lite smalare ansiktsform och lite mer huvudhår):

Ja, mina damer och herrar. Min pappa är sjukt lik Anders Bagge! Särskilt Bagges minspel, men det är lite svårt att visa såhär.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Jag hade visserligen latinföreläsning i förmiddags och sedan mentormöte. Efter det träffade jag min uppsatshandledare för att diskutera mitt ämne till kandidatuppsatsen (The Princess Bride, kommer ni ihåg?). Jag var helt rädd att hon skulle avvisa hela konceptet, men istället hjälpte hon mig att komma på fler saker att inkludera för att göra uppsatsen bättre. Jag är sjukt nöjd med den här läraren hittills!

Med risk för att låta som om det här är en modeblogg (nej, nej, NEJ!), men jag köpte världens sötaste ring idag. Förra veckan köpte jag en likadan till Johanna som fyllde år, men jag kunde helt enkelt inte släppa hur söt den var (det är farligt att ge bort grejer som man själv vill ha!), så jag köpte den helt enkelt till mig själv också. Jag var i butiken igår och det fanns bara en kvar i systerbutiken i Malmö som de skickade till Lund bara för min skull. Tur att jag fick den sista! Här kommer två fula små bilder på min fina svarta rosettring:


Det roligaste är nog att jag aldrig använder ringar. Jag äger nog inte ens en enda ring (eller ja, nu gör jag ju det!). När jag var 12 bast brukade jag däremot ha två ringar på ena handen och tre på den andra. Jag hade en sån där ful "mood ring" om ni vet vad jag menar? En sån där som bytte färg beroende på bärarens humör (yeah, right! eller värme kanske!). Oj, vad ful den var. Och oj, vad intressant det måste vara för människor att läsa om mina gamla, fula ringar!

Dags att göra något (o)vettigt. David ska på fest med jobbet imorgon, så jag hoppas att jag kan hitta någon att leka med imorgon kväll.

/Hhnnaa (jo, det var meningen!)

2 kommentarer: