onsdag 30 september 2009

Sockerattack

Usch, vad jobbigt. Plötsligt fick jag världens sockersug. Jag är sugen på allt som är onyttigt. Usch och fy och blä! Och bananen jag precis åt gjorde inte saken bättre. Jag tycker ändå att det är märkligt att man kan bli sugen på godis när man inte har ätit det på flera månader. Är det inte lite märkligt? Jag tror fortfarande att kolhydrater gör att man blir sugen på mer kolhydrater. Så känns det i alla fall. Jag åt visserligen ett hekto naturgodis igår, kan det vara boven i dramat?

Då är frågan: ska man göra allt man kan för att inte äta något onyttigt eller ska man komma fram till en kompromiss, till exempel att äta pannkakor (som jag har varit sugen på i flera veckor!) nu på kvällen? Den sistnämnda idén kan ju vara bra om det stannar där. Om jag inte blir sugen på mer sött för att jag äter pannkakor alltså. Vilket jag säkert blir (ihatemyselfandwanttodie, ni vet!). Min kropp är verkligen sämst ibland.

Ja, jag vet. Aptråkigt inlägg. Ni kan ju skriva några roliga kommentarer för att göra det hela lite roligare. Kanske?

Nu borde jag läsa lite till eller möjligtvis äta något för att stilla suget.

/H

2 kommentarer:

  1. Jag tror ju personligen att det är bra att "unna" sig något gott ibland. Annars är det lätt att bli trött på att "inte få" äta vad man vill. Bättre att unna sig något då och då annars tror jag lätt att man blir trött på hela grejen och slutar helt istället.

    SvaraRadera
  2. Visst unnar jag mig något gott ibland, men det får inte bli för ofta, för då hamnar jag i den där onda cirkeln igen. Senast i helgen åt jag ju både ute på restaurang och glass! Jag känner mig ändå tillräckligt motiverad för att oftast avstå det mesta som jag inte borde äta.

    SvaraRadera