fredag 24 juli 2009

172,5 högskolepoäng, pärlor och pannkakor

Åh, jag fattar inte! Jag fick VG på min hemtenta i genusvetenskap! Det är helt otroligt! Och jag är så himla glad! Här gick jag runt och oroade mig för att jag skulle få göra om den eller något (ja, vad vet jag? det är som sagt första gången jag skriver något sånt här på universitetet. det är ganska långt ifrån det jag brukar göra, nämligen olika sorters språkstudier). Ok, jag fattar att ni inte bryr er om mina betyg, men jag var tvungen att dela med mig lite av glädjen!

Samuel, Davids pärlplattekompis, är här över helgen eftersom de båda ska ställa ut sina fina pärlplattor på Möllevångsfestivalen i Malmö. Om ni har chansen borde ni gå dit, särskilt då man kan göra sin egen pärlplatta i deras partytält. Om ni vill se vad David har pärlat kan ni titta in HÄR och HÄR hittar ni Samuels verk.

Samuel måste lida av någon sjukdom. Sist han var här lagade han ju supergod mat åt oss. Och imorse bestämde han sig för att göra amerikanska pannkakor till oss. Vi tackar och tar emot, särskilt med tanke på hur bra han är på att laga god mat!

Yum!

Ok, inte världens bästa bild, men ändå! Amerikanska pannkakor med blåbärssylt. Supergott!

/Hannah (blivande genusvetare?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar