söndag 5 juli 2009

Bedtime

Jag har varit lat i helgen (och varm och svettig, men det kanske är för mycket information?). Imorgon börjar allvaret igen. Jag måste helt enkelt börja med min hemtenta. Om jag är duktig kanske jag blir klar på onsdag och då har jag några dagar tillgodo (= ledigt!), eftersom hemtentan ska vara inlämnad senast klockan tolv nästa måndag.

Idag har vi varit ganska lata, som sagt. Fast vi började dagen med något bra, nämligen gymmet. David gymmade och jag simmade en dryg kilometer. Jag köpte ett 10-klippkort till badet så att jag har något som kan motivera mig att träna lite varje vecka. Jag har aldrig varit så tjock som jag är nu. Usch och fy! Inte ens när jag gick upp närmare 10 kilo i Frankrike var jag såhär tjock! Usch och fy, som sagt. Det här håller verkligen inte. Om det är något jag har lärt mig så är det att glass inte är bättre än godis. Inte för att jag trodde det, men ändå. Nu vet jag, liksom. Sucketisuck. Nu i juli kan jag i alla fall passa på och träna eftersom vi bara har självstudier, det vill säga varken föreläsningar eller seminarier. Det ska bli skönt! Ett par sommarlovsdagar ska nog kunna prickas in!

Imorgon kanske jag lägger upp bilder på våra milkshakes, om bilderna blev bra vill säga! Nu är det dags att sova. En halv hemtenta ska förhoppningsvis skrivas imorgon.

Sov gott! Själv kommer jag vakna svettig trots öppet fönster, men det är ju också skönt (not!).

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar