söndag 12 juli 2009

Imse Vimse Spindel...

Jag vet inte varför spindlar och andra äckliga insekter älskar vårt hem. Jag förstår verkligen inte! Är det för att David har världens spindelfobi? Och att spindlarna på något sätt känner av det? Vill de jävlas med mig? Det känns nämligen så! För gissa vem som får ta hand om varenda spindeljävel? Jo, ni gissade rätt. Jag. Me. MOI! Jag vet inte hur många spindlar (och andra insekter!) jag har släppt ut de senaste veckorna. Ja, jag släpper ut dem. För det första tycker jag att det är äckligt att döda insekter och för det andra försöker jag tänka som Dr. Seuss: "a person's a person no matter how small!" (även om de amerikanska abortmotståndarna gravt misstolkade budskapet! sedan kan man ju fråga sig om insekter är personer. hm).

Igår kväll hittade David en "skitstor" spindel i badrummet. Givetvis sprang han därifrån och gick och lade sig istället. Själv såg jag den inte eftersom jag låg och sov. Hela dagen har jag undrat vart den har tagit vägen, då toadörren har varit stängd hela natten. Nu för en stund sedan hittade jag den igen. Jag måste hålla med David om att den var skitstor (och skitäcklig!). Titta och njut (men ignorera gärna dammet! ja, vi ska städa snart!):


Dags att sova! Imorgon ska ju hemtentan lämnas in.

/Hannah (insektsjägaren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar