onsdag 22 juli 2009

Haven

Ibland önskar jag att jag hade en enslig sommarstuga någonstans. Helst i ett annat land (France?). Där man bara kan komma bort från allt. Gömma sig om så behövs. Läsa en bra bok (HP?). Äta gott (Ben & Jerry's?). Leva för sig själv och ingen annan. Göra som man vill när man vill. Just nu känns det inte som om jag skulle kunna åka någonstans om jag verkligen behövde det. Jag kan inte ens åka "hem".

Jag fick en påminnelse via sms att glassbilen kommer hit idag. Jag tror faktiskt att jag kommer köpa lite (mycket?) glass. Det är en sådan dag idag. Det regnar, jag är uttråkad och längtar efter något bättre. Perfekt glassdag med andra ord (klart att man inte behöver sol för att äta glass!). Dessutom är det nog bäst att passa på eftersom jag har tänkt börja med en ny diet, eller vad man ska kalla det, på måndag. LCHF. Low Carb High Fat. Hejdå kolhydrater, liksom. Jag vet att det är kolhydraterna som är problemet (plus för lite motion). Jag har blivit inspirerad av Lady Dahmer som inte bara har gått ner i vikt med LCHF, utan också blivit av med sina mag- och sömnproblem. Nu har jag blivit så tjock att jag känner att jag behöver ta till något drastiskt. Som tur är är LCHF ingen svältdiet. Tvärtom ska man äta en hel del kalorier och då ganska mycket fett och protein (för det passar ju en vegetarian, ehe...!). Jag hittade en liten lista för vad man bör respektive inte bör äta när man följer en vegetarisk LCHF-kost (om ni skulle undra!).

Dagens nöjdhetsfaktorer:

  • Jag och Cecilia ska göra en massa utflykter de kommande veckorna. Slottsbesök, bad på fina stränder samt stadsshopping står på schemat.
  • Jag ska snart äta glass! (yes, jag vet att jag är tragisk!)
  • Imorgon kommer sötaste Alex hit igen. Det ska bli så kul att träffas och minst lika kul att träffa hennes karl för första gången.

Cheer up my friends all say.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar