lördag 25 juli 2009

Peppen!

Jag är så sjukt pepp på LCHF (Low Carb High Fat) efter att ha läst lite av den stora skryttråden! Jag känner nästan för att börja idag, men jag tänkte vänta tills på måndag. Jättemånga människor har blivit av med magproblem, halsbränna och sömnproblem genom att lägga om kosten på det här sättet. Alla säger att de mår bättre och är mycket piggare. Och de har också gått ner mycket i vikt. Det enda jag bävar för är omställningsbesvären som kan uppkomma den första veckan eller veckorna. Hoppas att jag kommer lindrigt undan.

Förresten har David också tänkt prova på LCHF, om än kanske på en lite mindre strikt nivå. Det underlättar verkligen för mig då det skulle vara jobbigt att se honom käka kolhydrater hela tiden.

Det här känns lite som mitt sista hopp. Det funkar ju inte med svältdieter! Sötsuget försvinner aldrig. Med LCHF ska det verkligen göra det, så jag tänker absolut ge det en chans. Fat for the win, eller något!

/H (-opplös?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar