onsdag 29 juli 2009

Where are you, bed?

Undrar om jag har fått gjort något vettigt idag? Jag har visserligen diskat, fixat mat, städat lite i köket, samt läst ytterst lite i min kursbok. Typiskt. Det var ju det jag skulle göra idag! Istället har jag gått runt och tänkt på mat. Och läst bloggar och bloggat själv. För att ge mig lite credit kan sägas att jag i alla fall har försökt att läsa flera gånger, även om det gick dåligt samtliga gånger. Boken är helt enkelt inte tillräckligt intressant! (oj! nu fick jag en flashback! min pianolärare sade jämt "det svåraste här i livet är att hitta en låt som Hannah Magnusson vill spela!" (jag hette Magnusson då)). Det verkar vara detsamma när det gäller kursböcker. Fast det kanske är ett faktum? Allt som man måste göra känns mindre lockande än allt annat. Faktiskt.

Jag känner mig som en dålig människa som inte hinner åka och kolla på slott med Cecilia imorgon. Jag måste helt enkelt läsa min kursbok och jag måste se till att det är städat här till på fredag när min grupp från kursen kommer hit för att förbereda inför måndagens onlineseminarium. Hur som helst får vi kolla på slott nästa vecka i alla fall!

Shit. Jag kom precis på att jag måste transkribera den här veckan. Jag har inte gjort en enda transkription! Usch, vad trött jag blir på mig själv! Shame on me!

Jag får nog gå upp klockan sju imorgon. Eller åtta i alla fall. Pust.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar