torsdag 9 juli 2009

Yay, jag kom in!

Jamenjaha! Jag kom visst in på kandidatkursen i engelska. Och nybörjarkursen i latin, del II. Ok, nu är det visserligen platsgaranti till båda, men ändå! Man kan väl i alla fall få låtsas att man har fightats om platserna?

Som det ser ut just nu kommer jag försöka läsa 150% i höst (45 högskolepoäng), alltså både engelska (heltid) och latin (halvtid). Det gick sådär sist. Egentligen funkade det bra, det var bara det att jag satsade lite mer på latinet än på min franska kandidatuppsats, vilket var väldigt olyckligt. Som tur var blev den klar i februari, så nu hoppas jag bara att jag blir klar med min engelska kandidatuppsats i tid nu i höst. Jag måste helt enkelt prioritera den.

Dagens nöjdhetsfaktorer:

  • Jag vet vad jag ska göra i höst. Det känns bra!
  • Jag hämtade ett paket med böcker idag! Tre Jane Austen, en fransk bok av Anna Gavalda och bäst av allt: Harry Potter et les reliques de la mort! (sjunde Harry Potter-boken på franska. jag har inte läst den på franska än, helt galet dåligt!).
  • Jag fick hem lite kläder från H&M och det var bara en liten billig reagrej som inte passade alls, men om jag går ner 15 kilo kanske jag kan ha den? (ehe...) Det blir nog billigare att inte skicka tillbaka den. Hur som helst är jag glad för kläderna som passade. Koftor för 49,50:- är ju inte helt fel!

Nu får det vara sluttjatat! Imorgon har jag tvättid klockan sju. Jippie. Verkligen.

Cheers!

/Hannah (en av "få" som kom in!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar