tisdag 15 mars 2011

Valet

Idag öppnade webbansökan på studera.nu. Då antar jag att alla höstens program finns samlade där. Om så är fallet, vilket är troligt, har jag bara två valmöjligheter. Antingen flyttar jag till Göteborg och läser lärarprogrammet där eller så stannar jag i Lund och läser lärarprogrammet i Malmö som jag inte vill gå eftersom det verkar så dåligt och har så dåligt rykte. Detta verkar seriöst vara de enda alternativen. Jag hittar inga andra alternativ. Mycket märkligt, men så ser det ut just nu.

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Lämna alla mina vänner här eller gå en utbildning som jag nästan kommer skämmas för? Fan.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Det är ett svårt val.

    Rent själviskt vill jag ju självklart ha dig i Göteborg eftersom det är närmare att hälsa på och allt.

    Men det är ju ett val som du måste göra, och det måste vara det som passar bäst för DIG.

    Inte för mig, eller kompisar, eller någon annan. Utan bara vad som passar dig bäst.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är svårt. Ibland önskar jag nästan att någon annan kunde ta beslutet! ;)

    Just nu känns Göteborg lite avlägset. Det är så jobbigt att flytta och hitta lägenhet och det är ännu dyrare där. Men jag vet inte. Jag har ingen aning just nu. Jag har mailat lite olika skolor och väntar på svar.

    SvaraRadera