torsdag 10 mars 2011

Black Swan - en filmrecension

Igår var jag och bästa Max på bio i Malmö. Black Swan med oscarvinnaren Natalie Portman. Den var otäck och obehaglig och man blev verkligen (illa!) berörd. Den var mycket otäckare än vad jag trodde att den skulle vara och man undrade hela tiden vad som egentligen hände och varför. Vi satt som på nålar ungefär hela tiden. När filmen var slut var jag och Max tvungna att sitta kvar en stund i biosalongen och diskutera filmen och försöka tolka allt.

Filmen var verkligen sevärd och jag kan fortfarande inte sluta tänka på den. Man kan säga som så att det fortfarande känns obehagligt att se sig själv i spegeln. Usch! Jag tycker verkligen att Natalie Portman förtjänade sin Oscar efter den här filmen där hon på sätt och vis spelar flera karaktärer. Sedan skadar det såklart inte med lite Tchaikovsky. Se filmen! Om ni vågar...



Ikväll ska jag faktiskt på bio igen. Jag och Erica ska gå på en gratis förhandsvisning av I Am Number Four. Jag har väldigt låga förväntningar, men vem vet. Mer info om den senare ikväll eller imorgon.

/Hannah

1 kommentar:

  1. Funderar på att se Black Swan imorgon. Får se om jag vågar nu! haha

    Ser fram emot recension av I Am Number Four. Kan tänka mig att den inte är mycket att hurra för, men kanske så där lite lagom entertaining en dag när man inte vill behöva tänka för mycket :)

    SvaraRadera