onsdag 9 mars 2011

Hej till en gammal (o)vän

Hej, min gamla vän. Eller ovän, om vi ska vara ärliga. Fast jag misstänker att du gillar mig mycket mer än vad jag gillar dig. Jag gillar dig inte alls, men du verkar inte bry dig om det. Du kommer och hälsar på utan förvarning och jag har aldrig något att bjuda på. Du tar dig friheter som ingen annan vän skulle göra. Den här gången kom du antagligen hit för att jag åt semla igår. Din lilla parasit. Du lever på mig och jag får aldrig något tillbaka, bara hosta. Det blir så jobbigt att äta när du är med. Men det kanske är din plan. "Har hon ätit dåligt får hon skylla sig själv. Lycka till med maten, Hannah!" Och så ett hemskt skratt på det. Åh, vad jag avskyr dig! Jag hoppas att det dröjer till din nästa visit, även om en visit snart brukar följas av en annan av någon anledning.

/Hannah (som avskyr halsbränna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar