torsdag 17 mars 2011

Jag är inte redo att lämna Scania

Jag kommer väl få äta upp allt jag någonsin har sagt om Malmö högskolas lärarutbildning. Men fan. Jag klarar inte att flytta härifrån. Hur ska jag klara mig utan mina sjukt bra vänner? Jag kan inte. Jag klarar det inte. Jag vägrar att lämna dem. Göteborg är närmare min familj (gånger två) och universitetet och utbildningen där har mycket bättre rykte, ja. Men vad mer har staden att erbjuda? Jag skulle säkert bara bli deppig där.

Nu har jag pratat ganska länge med min partner in crime. Och vi ska göra det här tillsammans. Till och med trycka upp t-shirts om att det kommer bli våra tre bästa terminer någonsin (nej, jag skojar icke!). Vi ska hänga på sci-fi-bokhandeln och åka trampbåt när det är fint väder. Det blir vad man gör det till och jag är så glad att jag får göra det med henne. Annars hade jag kanske dött deppdöden (OBS! har inget att göra med Johnny! tyvärr). Det kan nog bli bra. Tre terminer är bara tre terminer och jag känner inte att jag har mycket till val. Valet är självklart, om man tänker efter.

Skåne och vänner, jag väljer er!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar