fredag 25 mars 2011

Brister (OBS! ej i hjärnan!)

Läkaren ringde och hennes röst lät så allvarlig att jag tänkte att hon skulle ge mig ett cancerbesked eller något. Icke (puh!). Däremot hade jag följande brister: B12, D-vitamin och folsyra. Det är ganska mycket, och brist på de första två gör en väldigt trött, så det är inte konstigt att jag har känt mig överjordiskt (underjordiskt känns egentligen mer passande) trött. Min storasyster har exakt samma brister, så det verkar nästan vara ärftligt.

Jag har fått tabletter, så jag hoppas att det blir bättre om någon månad eller så. Förhoppningsvis är inte problemet att min kropp inte klarar av att ta upp vitaminerna. Isåfall måste jag kanske ta sprutor eller något. Fingers crossed!

Det känns i alla fall bra att veta att det inte är jag som har varit lat, utan att jag faktiskt har haft en anledning att vara trött. Inte konstigt att jag var för trött att plugga till spanskatentan. Vi får se om jag kommer fortsätta med spanskan eller inte. Att plugga 150% och jobba är kanske inte optimalt när man är så trött som jag är just nu.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar