tisdag 22 mars 2011

Om stalkers

Har ni tänkt på att alla som läser bloggar utan att identifiera sig skulle kunna definieras som stalkers? Man är liksom på gränsen till läskig, särskilt när det gäller mindre bloggar. Med andra ord är jag lite av en stalker, för jag läser flera bloggar utan att kommentera. Fast jag antar att det som verkligen gör mig till en stalker är det faktum att jag gärna googlar folk och kollar upp dem på Facebook. Jag har ju till och med skrivit en låt om googlestalking (kom jag precis på ett nytt ord nu? yay!).

Lite senare ska jag berätta om helgen. Men nu måste jag gå till skolan och hämta några böcker till mitt paper. Jag hade helt glömt bort det. Mitt paper ska helst vara klart på torsdag, allra senast på fredag morgon och hittills har jag skrivit två meningar. Det ska vara på 8-10 sidor. Yikes.

/H

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte man kan kalla folk som läser bloggar utan att kommentera för stalkers, för det är ju ett "public forum".. kom inte på något svenskt ord för det.

    Det vore ungefär som att säga att du stalkar en författare om du inte skriver dem ett brev efter att du läst deras bok.

    Haha när googlar du folk och kollar upp dem på Facebook? :P

    Jag läser massa bloggar som jag inte kommenterar på. Ofta har man inget att tillägga.. eller så känner man inte att det man har att säga är viktigt eller intressant nog.

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker att man är lite stalker om man läser någon bekants personliga blogg utan att säga att man gör det. Men de större bloggarna känns mer publika, det håller jag med om.

    Att man läser någons bok är inte riktigt samma sak som att läsa vad de skriver om sina liv.

    Det är inte så att jag googlar folk varje dag, men det händer. :) Om det är en intressant person till exempel och man vill veta mer. Jag tror att väldigt många kollar upp folk på facebook av olika anledningar. Vilka som ska komma till festen, personen man gillar osv.

    SvaraRadera