fredag 11 mars 2011

I Am Number Four - en filmrecension

Alltså. Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva om den här filmen. Var den bra? Njae. Var den djup? Eh, nej! Var huvudrollsinnehavaren (Alex Pettyfer) het? Svar ja. Fast nu skulle jag ju inte vara utseendefixerad och halvt sexistisk utan jag skulle försöka recensera filmen (jag hoppas förresten att ingen tar mina "recensioner" på alltför stort allvar. jag inser själv att de inte är särskilt djupa, det är bara mitt sätt att berätta för er vad jag tycker om filmerna jag ser. bra. då vet ni).

Jag hade antagligen gett filmen en etta eller tvåa av fem. Inte särskilt bra alltså. Det var för mycket (dålig) science fiction. När vi såg den första scenen var jag tvungen att skratta till lite och fråga Erica vad det egentligen var vi kollade på. Det var lite "I'm too old for this!" över det hela. Jag kan gilla många äventyrsfilmer, men när det blir för mycket sci-fi känns det ofta bara löjligt.

Visst var det lite gulliga tonårskärleksmoments ibland. Om man gillar det. Och hunden i filmen var lätt den bästa skådisen (vilket kanske inte är så bra betyg till resten av ensemblen, men hunden var riktigt bra!). Genom hela filmen tänkte jag antingen att det var löjligt och inte värt min tid eller att filmen var "typ ok". Den pendlar hela tiden mellan sci-fi och pluttinuttig highschoolfilm.

Men visst. Om man inte vill tänka så mycket och har låga krav på film så går det (kanske, möjligtvis?) att se den. Jag vet fortfarande inte om jag vill se fortsättningen. Slutet var nämligen uppenbart; om filmen går bra kommer de att göra en fortsättning. Jag kommer i alla fall inte betala för att se nästa del. Som tur är behövde jag inte göra det för den här filmen heller.



/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar