lördag 11 september 2010

Två filmer jag vill tipsa er om

Här kommer lite filmtips om det är någon som är intresserad.

Jag gillade verkligen Inception. En dröm i en dröm i en dröm. Se den!



I Stockholm gick jag, Johanna, Love och Nicklas på Jean-Pierre Jeunets senaste film MicMacs. Den var såklart på franska, vilket jag gillar. Självklart kommer den inte i närheten av Jeunets Amélie från Montmartre, men den är verkligen sevärd. Som vanligt blir man blown away av hans detaljrikedom och unika karaktärer. Se den!



Ikväll ska jag och Johanna ha filmkväll. Dock utan godis och snacks. Vi dricker te istället (jisses, så tragiskt! eller bra. det beror på hur man ser det). Vi har för övrigt en tävling för tillfället där vi tävlar om vem som kan hålla sig ifrån sötsaker och raffinerat socker under längst tid. Hon lär ju vinna, särskilt efter min detox, men det känns som om tävlingen sporrar en att hålla sig ifrån skit. Det finns så mycket annat gott att äta (även om jag inte äter så mycket alls just nu).

Vi får se om jag får fler filmtips att ge efter ikväll, eller kanske efter måndag och onsdag. Då ska jag nämligen på två förhandsvisningar på bio. Kul!

Ha en trevlig lördagkväll kära läsare. Ät inte för mycket skit!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar