tisdag 7 september 2010

Att-göra-listan

Min att-göra-lista växer ungefär varje minut. Den blir större och större och jag gör mindre och mindre känns det som. Just nu skyller jag på hunger och trötthet, men det kan man inte göra i all evighet. Jag känner att jag borde skriva upp allt jag ska göra så att jag har lite koll på vad som faktiskt måste göras inom en snar framtid. Förhoppningsvis får jag då en spark i röven.

  • Komma igång med transkriberingen. Jobba, jobba, jobba!
  • Städa lägenheten. Hello katastrofområde!
  • Fixa disken. Hur svårt kan det vara? (visserligen ganska svårt när man har så liten diskho och kök överhuvudtaget. i alla fall om man har börjat få lite disk)
  • Läsa texten till morgondagens föreläsning.
  • Komma ikapp med textläsningen i teorikursen.
  • Komma igång med spanskan.
  • Fixa CV:t som bråkar (läs: Word bråkar) och skicka in den där satans ansökan.
  • Tvätta.
  • Läsa klart bokcirkelboken. Jag är så himla trög!

Ok. Så jag har en del att göra. Mest tråkiga saker. Men nu har jag i alla fall en lista att bocka av och vi vet alla hur skönt det är att bocka av saker på att-göra-listor!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar