lördag 25 september 2010

2006

Fan. Ibland vill jag bara tillbaka till 2006. Kanske särskilt sommaren 2006. Allt var bara så bra, roligt och hoppfullt. Jag hade inget jobb, jag hade aldrig varit så fattig i hela mitt liv, men jag hade den absolut bästa sommaren någonsin. De få kronorna jag hade spenderade jag på festivaler och konserter.

Hannah 2006 (ja, snyggare var jag också!).

Framtiden var oviss, men det viktigaste var nuet. Allt som inte hade med karriär, utbildning och jobb att göra gick bra. Jag träffade en massa bra människor. Vi spelade och sjöng och festade och jag hade aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Jag hade hittat hem. Jag hade hittat människor som gillade samma musik, samma stil, samma världsbild. Jag hade hittat honom. Och han hade hittat mig.

När hösten kom förändrades allt. Sommaren var bara ett minne blott och jag kan fortfarande längta tillbaka till den där underbara tiden då det enda man oroade sig för var vad man skulle göra ikväll. Älskade sommar 2006.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar