torsdag 23 september 2010

Bra kväll!

Efter eftermiddagsföreläsningen var det snart dags att gå till Ariman och träffa lite svenskar och fransmän och prata franska och svenska över en kopp te. Trevligt! Tyvärr hann jag bara vara där en timme, eftersom jag skulle demonstrera. Vi var en massa olika människor som alla ville samma sak: krossa rasismen! Jag gillar verkligen den här staden och alla bra människor som vill ha en förändring och som tycker att det är tragiskt att SD har kommit in i riksdagen. Men vi ska fortsätta kämpa. Nästa gång ska de icke komma in i riksdagen igen! (även om Eddie vill det)

Vad har ni gjort ikväll?

/Hannah

9 kommentarer:

  1. Det var en bra demonstration!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var det verkligen! :) Fredlig och fin!

    SvaraRadera
  3. Demonstrera hur mycket ni vill men SD har kommit för att stanna! Vill ni bli av med dem så får ni tysta alla som röstat på dem och fler därtill. jag är en stolt sverigedemokrat o har någon problem med det så är ni välkomna att ta det direkt med mig!!

    SvaraRadera
  4. Lite svårt att ta det direkt med dig när du skriver anonymt, men ok.

    SvaraRadera
  5. Jag trodde att vi hade demokrati i Sverige.

    SvaraRadera
  6. Och det har vi. Det är väl ingen som inte låter dem vara kvar i riksdagen? Det jag menar är att jag hoppas att folk kan tänka om till nästa val. Frågan är väl hur demokratiska Sverigedemokraterna är?

    SvaraRadera
  7. Vi har ju redan ett icke demokratiskt parti i riksdagen i och med vänsterpartiet och Ohlys kommunister även detta val lyckades klamra sig fast så vad spelar de för roll om vi fick ett till 2 st svin partier på olika sida av skalan, skulle vara för Sveriges bästa om båda partierna lämnade Wo nästa val. Och alla som hävdar att kommunister är demokratiska borde läsa historia eller googla AFA

    SvaraRadera
  8. En sjuåring som har politiska åsikter - tja, indoktrinering kallar jag det.
    Tror ni att hon är påläst?

    SvaraRadera
  9. Jag förstår inte riktigt varför du kommenterar det i min blogg?

    SvaraRadera