torsdag 16 september 2010

5 saker jag verkligen borde köpa

  • Ett kamerastativ till min videokamera. Stora, tjocka böcker i all ära, men det känns sådär att behöva bygga ett högt boktorn varje gång jag vill spela in när jag spelar och sjunger.
  • Ett matbord och stolar. Jag behöver pengar till det, men kanske framförallt plats. Jag har ingen aning om hur jag ska få plats med det i min lägenhet, men att äta alla måltider framför datorn eller i sängen känns inte som ett alternativ. Dessutom vill jag kunna bjuda på till exempel vegetarisk söndagsmiddag.
  • Parisbiljetten. Åh, längtar!
  • En stämapparat som jag kan stämma ukulelen med.
  • Den spanska romanen Como Agua Para Chocolate, som jag ska läsa i min spanskakurs den här terminen.

Behöver ni köpa något?

/H

2 kommentarer:

  1. Du skulle kunna få mitt, men det är ju inte det snyggaste. Måste ändå köpa nytt när jag flyttar för det jag har är alldeles för fjuttigt i ett eget matrum. Skulle ju bara se dumt ut haha

    Hmm vad behöver jag köpa? Grejer till lägenheten mest.. Nytt matbord+stolar och lite annat smått och gott.

    SvaraRadera
  2. Jag har för mig att jag gillar ditt bord, men problemet är att det inte matchar resten av lägenheten. Vill köpa bord och stolar som är brunsvarta, så att det matchar resten.

    När flyttar du förresten?

    SvaraRadera