torsdag 9 september 2010

Bokcirkel

Idag hade vi vårt första bokcirkelmöte. Mycket trevligt om jag får säga det själv. Det bjöds på ost och vin och duktiga jag avstod både och. Jag förtjänar en medalj, alternativt en käftsmäll, det beror väl lite på hur man ser på saken. Mjajaja.

Första boken hade Malin valt och det var L'élégance du hérisson (Igelkottens elegans) av Muriel Barbery. En ganska bra bok. Jag gillade särskilt de sista hundra sidorna. Boken kan alltså rekommenderas. Läs den!

Nu har Erica valt boken vi ska läsa den kommande månaden. Det blev Agatha Christies And Then There Were None. Ser verkligen fram emot det eftersom jag gillar hennes böcker och eftersom jag inte har läst just denna. Kul! Och gången efter det är det min tur att välja bok. Mycket svårt!

Titta! Man ser ju på mig att jag är en sådan där allvarlig kulturmänniska. Jojo.

/H

2 kommentarer:

  1. Minns att jag läste den någon gång när jag var 14-15 och fortfarande lite så där halftaskig på engelska.. det var många karaktärer introducerade i början och jag kunde inte hålla koll på dem.. det blir förstås bättre när de börjar dö en efter en.. mindre att hålla reda på! :P

    SvaraRadera
  2. Haha, jo, så är det ju.

    Om man ska läsa en Christie-bok känns det som att det skulle vara denna.

    SvaraRadera