söndag 5 september 2010

Sista måltiden

Ja, jisses. Nu har jag intagit den sista måltiden, om en säger så. Hädanefter endast pulver. Ett par veckor i alla fall. Sedan blir det kombinerad kur och därefter helt vanlig mat i lagom (hemska ord!) mängd. Förhoppningsvis funkar det även i praktiken.

Jag tänker inte skriva en massa om det här; jag vill inte ha någon hemsk och hetsig bantningsblogg. Däremot kändes det viktigt att nämna det eftersom jag skriver om det mesta som händer i mitt liv. Att inte skriva om det hade nästan känts som en lögn. Nu kan jag i alla fall skriva en rad om jag håller på att dö av hunger och ni kommer fatta varför.

Förhoppningsvis är jag på väg mot ett sundare liv där socker inte tar överhanden längre. Jag hoppas verkligen på detta. Eller på mig själv snarare. Det handlar trots allt alltid om hur motiverad man är. Det spelar ingen roll vilken diet man går efter om man ändå inte har tänkt följa den och vara lite strikt mot sig själv. Jag ska klara det! Jag är riktigt pepp den här gången! Go Hannah!

Imorgon börjar, som så många andra gånger, mitt nya, nyttigare liv. Jag måste tro att det blir annorlunda den här gången.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar