söndag 8 januari 2012

Söndagsfrukost och att vända tillbaka på dygnet

Idag kom jag upp innan klockan tio, vilket känns som ett mirakel med tanke på hur sent jag har somnat och hur sent jag har gått upp resten av veckan. Jag bad Maria ringa mig runt tiotiden och då lyckades jag också komma upp när klockan ringde eftersom jag visste att Maria snart skulle ringa. Det märkliga är att jag aldrig hade lyckats ta mig upp om jag inte hade vetat att hon skulle ringa. Det måste vara psykologiskt. Detsamma gäller om jag har skola eller praktik. Då kommer jag självklart upp i tid, men inte om jag inte har något jag "måste" iväg på. Det spelar ingen roll om jag borde gå upp och städa eller skriva uppsats, jag kommer inte upp när klockan ringer. Jag tycker att det är sjukt. Förhoppningsvis har jag idag vänt tillbaka på dygnet. 

Söndagsfrukost! Philadelphiamackor med gurka, vatten och en himla god smoothie. Jag har blivit lite beroende av smoothies. Men det är bara bra.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar